Sunday 14 April 2019

Siste Søndag i Oslo



Siste Søndag som karmavakt på Puro. Minka og Pernille hadde kjøpt noen små kaker og energy balls som vi delte sammen. En liten avskjedsgave, koselig. De røde små ballene hadde trekk av bringebær og smak av lakris inni. Supergode, søte og litt stikkende, vil prøve å lage min egen oppskrift av dem.

Jeg er tristere enn forventa av å dra herfra. Kjente det skikkelig i hjertet når jeg dro fra yogastudioet i dag. En skikkelig sånn "hva i alle dager er det jeg driver med?" følelse. Det nye trenger tilvenning.


På vei hjem så jeg disse nydelige blomstene. Våren er vakker


Lunsj. Ris, hummus, brokkoli, ovnsbakt laks med sitron/salt/pepper/oregano, salat med rødbete, gulrot eple og rødløk. Yummm.



Bildene mine er så blurry atte hjelp. What to do??

Astrologien sier at April er en vanskelig måned fordi Saturn står i konjuksjon med Pluto. Mye gammel karma kommer opp, og tvinger deg til å deale med gammel shit. Gamle mønstre som ikke fremmer deg lenger. Opp i lyset, selv om man helst bare vil dekke for øynene og gå sin vei.

Jeg vet ikke om det er astrologi, eller bare livet, eller en god blanding. Men jeg kjenner hvertfall på at mye er tungt og vanskelig om dagen. Trøster meg med at vi alle går gjennom vanskelige perioder. Det er helt vanlig, and this too shall pass.

Jeg kommer bedre ut på andre siden, i mellomtiden fortsetter jeg og gå. Fordi livet går alltid videre.

Og så fant jeg et nydelig sitat i en yogabok i dag. Vakre ting hjelper meg alltid med å føle meg bedre:


"Your hand opens and closes and opens and closes. If it were always a fist or always stretched open, you would be paralyzed. Your deepest presence is in every small contracting and expanding, the two as beautifully balanced and coordinated as birds wings." - Rumi



Vakkert, eller hva? Visdommen i livet er å alltid keep it moving. Aldri stagnere, men bevege oss inn i endring. Da lever vi livet organisk <3

No comments:

Post a Comment