Tuesday 9 April 2019

polkadots og orakelkort

Tirsdag.  Jeg knytter opp de siste løse trådene før jeg flytter hjem igjen. Hvis alt går etter planen, så drar jeg tilbake til sunnmøre allerede på Mandag.

Her er dagens antrekk. En prikkete kjole fra Lindex, med skjerf fra India rundt midjen.




Sondre kom på besøk i sekstiden i dag. Jeg lagde middag. Rissalat med brokkoli, røde linser, rødbete og paprika. Toppet med peanøttdressing. Dette er en rett jeg lager mye, i forskjellige variasjoner alt etter hva jeg har i kjøleskapet. Veldig lett å lage, og veldig god hverdagsrett.




Jeg var innom butikken Den Lille Arkana på youngstorget i dag. Og herregud, at jeg ikke har funnet den butikken før? Den er helt nydelig. Et lite mekka for alternative ting. Stort utvalg av eteriske oljer, krystaller, tarotkort og orakelkort. Og fantastisk utvalg i alternative bøker! Østlig filosofi, yoga, heksekunst, egyptiske mysterieskoler, naturtro, kosthold, meditasjon, sjamanisme, tantra, u name it. Selve butikken ligger også i nydelige lokaler med buede vinduer og snirklete bokhyller. Som å komme inn i et skattekammer. En ny favoritt for sure. Jeg ble gående og kikke i over en time.

Jeg plukket opp en ny bunke orakelkort på Den Lille Arkana. Natures Whisperer heter settet, jeg fallt for de nydelige illustrasjonene. Spesielt dette kortet fra bunken snakket til meg i dag:


Jeg har jo helt klart bestemt meg for å flytte til sunnmøre, nå som alle arrangeringer er gjort. Det er klart jeg gleder meg, men noen ting gjør vondt å gi slipp på også. Drømmen om å leve av yoga i oslo får gå for nå. Så må jeg bare åpne dørene for det nye valget jeg har tatt i livet.

Man må bestemme seg, og holde på bestemmelsen.

No comments:

Post a Comment