Wednesday 24 April 2019

23 personlige spørsmål


God 24 April! Været er strålende her på Sunnmøre, og snart skal jeg gå meg en tur på fjellet. Enten på Blåtinden eller Runde. Nydelig. I dag er det også akkurat en måned til jeg har bursdag. Tenk at jeg blir 23 år. Tiden går fort.

Her er en liste jeg fant med 23 spørsmål. Passer fint nå som jeg snart blir 23? Jeg synes alltid det er morsomt å svare på disse.




1. Hvem, av hvilken som helst person, skulle du gjerne hatt som middagsgjest?
Rupaul! Jeg eelsker Rupaul. Jeg har sett alle episodene av Rupauls Drag Race, og er stor fan av både podcasten og intervjuer med denne figuren. Jeg elsker hvor kreativ, kraftfull og spirituell han er. Han har helt fantastiske perspektiver på drag, hvordan vi alle ikler oss en personlighet, et ego, et skall i møte med omverden. Han fascinerer og inspirerer meg.

2. Skulle du ønske at du var berømt? På hvilken måte?
Ja. Dette har jeg drømt om siden jeg var barn. Jeg har nok alltid villet stå på en scene, være midtpunkt å få oppmerksomhet. Astrologisk har jeg jo både månen og sørlig måneknute i løvens tegn. Jeg ville gjerne blitt kjent for å underholde og undervise andre mennesker. Gjerne gjennom spiritualitet, yoga, kunst, livsstil. Min drømmejobb ville vært som programleder, yogalærer, entrepenør, influenser, astrolog eller medium.

3. Pleier du å øve på hva du skal si før du skal ringe noen. I så fall, hvorfor?
Jeg gjorde det ofte da jeg var yngre, fordi jeg følte meg usikker. Nå er det litt bedre. Av og til kan jeg gjøre det fortsatt. Hvis jeg blir nervøs, eller føler det er veldig viktig.

4. Hvordan ser din "perfekte" dag ut?
Stå opp tidlig, mellom 05-07, gjøre yogapraksis. Spise en god frokost. Gjøre noe produktivt, jobbe med prosjekter, gå på jobb, studere. Lage en god middag. Være ute i naturen, meditere, være kreativ, skrive, tegne, legge meg tidlig. Ellers vær sammen med gode mennesker. Finne flest mulig øyeblikk for å nyte de små tingene.

5. Når sang du sist? Og når sang du sist for noen andre?
I bilen tidligere i dag, sang wild ones høyt sammen med radioen, lol. Prøver å synge minst mulig for andre, hahah.



6. Du er 30 år og har 60 år igjen å leve. Vil du helst beholde et ungt sinn eller en ung kropp for resten av livet?

Et ungt sinn. Å være fleksibel i sinnet er en av de viktigste egenskapene, tror jeg.

7. Har du en anelse om hvordan livet ditt vil ta slutt?
Nei heldigvis ikke. Men jeg håper å leve et langt liv, få mange barn, stor familie. Så vil jeg spise sunt og ha en aktiv livsstil. Jeg vil også etterlate meg en karierre og et livsverk til å være stolt av.

8. Nevn tre ting du og din samboer har til felles?
Jeg og Kishore er ikke samboere helt enda, men vi har en del til felles likevel:
- Vi har like verdier/livssyn. Yoga, spiritualitet og indre søken er viktige temaer for oss begge.
- Vi har veldig god humor. Vi ler mye og har det morsomt sammen.
- Vi er begge veldig kjærlighetsfulle, vi setter nærhet og kjærlighet høyt.

9. Hva er du mest takknemlig for?
In life?? Familien min og Kishore. At jeg har en frisk, sterk kropp. Det har jeg alltid hatt, og blir sjeldent fysisk syk. Jeg er også takknemlig for å ha funnet yoga tidlig i livet, en stor gave.

10. Hvis du kunne endre en ting med måten du var oppdratt på, hva skulle det vært?
Ikke noe tror jeg. Er takknemlig for måten jeg har blitt oppdratt på. For alle er det vel noen ting man ville endret litt på. Men jo eldre jeg blir, jo mer tror jeg man har ansvar for å endre/skape de tingene selv:).

11. Fortell livshistorien din i korte trekk.
Født 24.06.96. Soltegn tvilling, månetegn løven, ascedant skorpion. Vokste opp mellom fjord og fjell på sunnmøre. Gikk på dans fra jeg var 6 til 19 år. På skolen var jeg best i skriving, engelsk, holde presentasjoner og dagdrømme ut vinduet. Vgs var en tung tid. Yoga kom inn i livet da jeg var 19, har drevet med det siden. Har vært forelska 2 ganger og hatt hjertesorg 1 gang. De siste årene har jeg jobbet, drevet med yoga og reist mye. Kan gå i spagat og liker best å ha på meg fargerike kjoler. I fremtiden vil jeg jobbe kreativt, spirituelt og levende.

12. Hvis du kunne våknet opp i morgen med en ny evne/kvalitet, hva skulle det vært?
Mer effektivitet, bedre organiseringsevner, eliminere unødvendig dårlig selvillit.

13. Hvis du hadde en krystallkule som kunne vist deg en sannhet om deg selv, livet ditt, eller hva som helst annet - hva skulle du likt å vite?

Ikke noe, tror jeg. Selv om spiritualitet og astrologi er en del av mine interesser, så er det viktigste å skape sin egen vei i livet.

14. Har du en drøm du ikke har turt å følge? I så fall, hvorfor ikke?

Sikkert mange.  Jeg har ofte slitt med dårlig selvtillitt, og det er nok derfor jeg ikke alltid har turt, Men så lenge man ser framover går det bra. Den viktigste veien er den som er foran deg.





15. Hva er din største bragd i livet?
Å ha funnet yoga og gjort det til min daglige praksis

16. Hva verdsetter du mest i et vennskap?

Tillit, respekt, latter, gode samtaler.

17. Hva er ditt beste minne?
Mysore i fjor sommer er et nydelig minne. Både fordi jeg klarte å oppnå et mål jeg hadde satt meg, men også fordi turen og opplevelsene var så fine.

18. Hva er ditt verste minne?
Tiden på vgs, da jeg var syk, deppa og slet med mange vanskelige tanker og forestillinger

19. Hvis du visste at livet ditt tok slutt om et år, hva ville du endret i måten du lever på?
Jeg ville endret innstillingen min til livet. Forsøkt å fokusere mer positivt. Fokusere på skjønnhet, glede, harmoni, nyte de små øyeblikkene. Samtidig forsøkt å få mer struktur inn i livet, klarere mål for hva jeg ønsker å oppnå.

20. Hva betyr vennskap for deg?
Noen du kan stole på, snakke med, og ha det gøy sammen med.



21. Hvilken rolle spiller kjærlighet og nærhet i ditt liv?
Det er veldig viktig. Jeg har ofte vært en person som vil klare alt selv. Men etterhvert som tiden går innser jeg viktigheten av relasjoner. Relasjoner er ofte det vi vokser aller mest av. Å pleie kjærligheten, er en av de tingene som gir mest hold i livet.

22. Si fem positive kvaliteter ved deg selv
- Jeg er kreativ og fargerik
- Jeg jobber hardt for det jeg vil oppnå
- Jeg har et stort hjerte og rikt følelsesliv
- Jeg er kjærlig og nær de jeg bryr meg om
- Jeg er god på å lage mat

23. Hvilken rolle spiller familien i livet ditt? Føler du at du hadde en lykkeligere barndom enn folk flest?
Familien min har blitt viktigere jo eldre jeg blir. Som barn og tenåring var jeg ofte i konflikt med foreldrene mine, og kjempet mye i mot. Men jo mer tid som går, jo mer setter jeg pris på slik folk er, og vil ikke endre dem. Å ha familie, kjæreste og venner rundt seg betyr alt. Det er nettverket og støttespillerene dine.

No comments:

Post a Comment