Monday 1 April 2019

Heimatte


Og så var avgjørdelsen tatt. Nå har jeg bestemt meg. Jeg flytter hjem, til sunnmøre, til Eiksund.

Det har vært en vanskelig avgjørdelse å ta. Mye har veid både for og i mot. Men når jeg ser realistisk på det, så er sannheten at jeg ikke har nok jobb i oslo. Jeg har blitt tilbudt å være yogalærer hjemme, og vet jeg kan få annet arbeid der også. Hjemme er jeg også nær familie og kjæreste, som har blitt mye viktigere den siste tiden. Jeg vil også få færre kostnader, mulighet til å spare mer penger, ha det romsligere økonomisk. Da vil jeg få mulighet til å spare penger til reising og yogakurs. Og så er naturen fantastisk hjemme. Mye nærere og råere enn i Oslo.

Men så er jeg redd for masse, også. Kommer jeg til å gro fast der hjemme? Kaster jeg bort ungdomsåra på bygda? Vil jeg ha nok muligheter? Kommer jeg til å kjede meg og bli deppa?

Vel, konklusjonen er, klisjefyllt nok at livet er det du gjør det til. Ja, jeg kan kjede meg hjemme, men det kan jeg i Oslo også. Livet skjer innenfra og ut, man får det ikke mer moro enn man lager selv. Man kan ha det bra ca overalt, hvis man har riktig innstilling og er ressurssterk. I denne omgang tror jeg det er bedre for meg å flytte hjem en stund, både for økonomi, relasjoner og generell livskvalitet.

Jeg flytter om bare noen uker, så det blir ikke mange dagene igjen i Oslo. Snart på vei heimatte til Eiksund, og denne gangen (dog neppe for alltid) for en god stund fremover.

No kjem ej heim, heime:). Ta mej godt i mot.

No comments:

Post a Comment