Tuesday 25 November 2014

Paris dag 2

På Lørdag våknet jeg etter en fantastisk natt søvn (utrolig hvor godt det er å sove når kroppen er sliten). Vi spiste frokost i leiligheten til Ragnhild:


Etter frokost tok vi metroen til det arkeologiske museumet i Paris. vi kikket på rekreasjoner av alt fra gamle gotiske kirker til moderne byggverk.



Etter vi var ferdige på museumet spiste vi lunsj i parken ved siden av eiffeltårnet. Baguetter og frukt.


Meg, Ragnhild og mamma ❤ :


Her kan jeg vel like godt ta denne dagens utfordring:

Day 6:Today’s outfit - grå cardigan fra Lindex, skjerf lånt av Ragnhild, topp fra Cubus, bukse fra Levis, ballerinasko fra China Girl

Ragnhild var så fint kledd i rødt skjerf og lang kåpe!



Og her er altså eiffeltårnet. Jeg var i Paris med familien i 2009, så jeg har sett eiffeltårnet før, og vært oppe i det også. Men eiffeltårnet er uansett et veldig slående syn. Det er nesten som å se en kjendis, man har sett det så mye på bilder at man tror nesten ikke sine egne øyne når det står rett foran deg.

Samtidig er eiffeltårnet litt stress. Det er veldig mye folk der. Rett etter at jeg tok dette bildet begynte Problem av Ariana Grande å spilles kjempehøyt og noen begynte og snakke veldig entusiastisk på fransk. Da kjente jeg at det var på tide å gå.



Vi gikk videre på shopping. Jeg havnet i et stort varemagasin, og det var jo litt uheldig. Det var så mye FOLK! Det er ikke butikker der, det er bare helt åpent med masse varer og masse folk. Jeg blir sliten bare av å tenke på det.

Men jeg fant heldigvis et par julegaver før vi gikk videre, så det var ikke helt forgjeves.




Så gikk vi på vindusshopping en stund til, før vi spiste middag på en koselig restaurant. Etterpå tok vi metroen hjem for kvelden.

No comments:

Post a Comment