Thursday 20 November 2014

Mine favorittkjoler del 1

Kjolen er mitt favorittplagg. En kjole kan du dra på deg i en fei, og vips! så har du et helt ferdig antrekk. Det finnes alle slags forskjellige kjoler til forskjellig bruk. Helt fra den lille sorte til lange gallakjoler i fargerike paljetter.

Opp gjennom årene har jeg sett meg ut mange favorittkjoler. I dette innlegget vil jeg begynne å fortelle om noen av desse drømmekjolene som jeg har i hjertet mitt.


Marilyn Monroe i lyseblå kjole med prikker

Som jeg tidligere har nevnt, så synes jeg at Marilyn er helt magisk. Og i denne blå sommerkjolen synes jeg hun stråler ekstra mye. Jeg tenker ofte på å få sydd en maken kjole som dette til meg selv. Dette er en kjole laget for sommerforelskelser og fregner på nesen.





Rosa kjole med volang Stella McCartney spring/summer 2010 RTW


Jeg husker da jeg så denne kjolen i Costume da jeg var 14 år, jeg ble helt forelsket! Dette må vel være den ultimate sommerkjolen? Jeg elsker det lette stoffet mot den dramatiske volangen.





Lupita Nyong'o i kjole fra Chanel fall/winter 2014


Denne kjolen er så utrolig kul og interressant! Her er det så mange tekstrurer, lag, farger og uttrykk i et og samme plagg. Kjolen er som et kunstverk rett og slett, jeg blir aldri lei av å se på den. Lupita ser fantastisk ut, og jeg elsker de blå skoene hun har kombinert kjolen med.




Giselle i rosa dagkjole i filmen Enchanted


For det første, Amy Adams er så perfekt i rollen som Giselle i denne filmen! Alle må se Enchanted. Kostymene er generelt vakre i denne Disneyfilmen, men jeg falt pladask for denne lyse dagkjolen. Silhuetten på denne kjolen er rett og slett perfekt med den innsnevrede toppen og det utsvingte skjørtet som rekker til knærne.





Lang lilla kjole fra Elie Saab Spring 2014 Couture

For en drøm av en kjole. Bustieren på  kjolen er i dyp lilla, som sprer seg gradvis til lysere lavendel nedover skjørtet. Graderingen av lillafargen gir en helt eventyrlig effekt. Som en soloppgang, nesten. Denne kjolen går lett på listen over ting jeg hadde hatt på meg dersom jeg var en alv.




No comments:

Post a Comment