Sunday 9 November 2014

50 spørsmål!


Det er tid for et listeinnlegg igjen! Denne listen fant jeg hos Nettenestea

1. Hva var det siste du skriblet ned på et papir?
I forgårs skrev jeg et bursdagsbrev til bestefaren min. Han ble 83 år i forgårs

2. Hva har du alltid i vesken? Lommebok, mobil, bøker (i tilfelle jeg kommer til å kjede meg), dagbok, penn, sjokolade til nødssituasjoner, plaster, tamponger, ørepropper. Jeg har generelt med meg alt for mye.
3. Hva bestiller du på kafé? Det som ser godt ut og som jeg har lyst på.
4. Hvilke nettsider besøker du daglig? facebook, twitter, tumblr, youtube, dagbladet.
5. Hvem ringer du til når du er sint/lei deg? Mamma! Eller Ågot.
6. Hvilken farge er det på tannbørsten din? Hvit og blå.


 7. Kan du bytte olje på bilen? Hahahhahaahhahahahaha. NEI.
8. Hva har du hatt av kjæledyr? Jeg har hatt pus siden jeg var 8 år. Ååå, pus ❤! Jeg er så glad i katten min. Jeg pleier alltid å gi henne et kyss på nesen når jeg kommer hjem fra skolen. Før pus hadde vi en annen katt i circa et år, som vi dessverre måtte avlive fordi hun var syk.
9. Har du noen piercinger? Nei. Jeg hadde hull i ørene, men jeg fikk infeksjon, så jeg lot dem gro igjen.
10. Norge på sitt beste? Jeg synes Norge er vakkert hele året, vi er heldig som bor i et land med tydelig forskjellige årstider. Jeg elsker når det snør og er mørketid, samtidig er ingenting vakrere enn en fantastisk sommerdag.
11. Hva gjør deg lei deg?
Veldig mye. Jeg er følsom, så det skal ikke mye til før jeg gråter. Det som gjør meg mest lei meg er vel å føle at jeg ikke er god nok.
12. Hva gjør deg glad?
Katten, god mat, venner, gode lange samtaler, å danse, å le, is, å være nysgjerrig, å tørre, eurovision song contest.




13. Hva er drømmejobben din?
Å skape mitt eget magasin som heter KLEM magasin. Det skulle fokusert på kjærlighet og å følge sin egen glede.

14. Abonnerer du på et ukeblad? Nei. Men jeg liker godt å lese ukeblad når jeg er på hytta til farmor. Jeg elsker de dramatiske fra virkeligheten historiene.
15. Hva var det siste du kjøpte? Sjokolade.
16. Liker du kinesisk mat? Har ikke smakt kinesisk mat, så jeg vet ikke? Men det ser hvertfall veldig godt ut på Masterchef.
17. Når var du i kirken sist? Jeg husker faktisk ikke. Tror kanskje ikke jeg har vært i kirken siden skolegudsteneste i tiendeklasse?
18. Hvem var den siste som gjorde noe ekstra spesielt for deg? Jeg husker ikke.
20. Kan du rulle med tungen? Ja!
21. Hvor lang tid bruker du om morgenen? Pffft. Ti, kanskje femten minutter. Jeg har alltid dårlig tid om morgenen. Jeg har et stort sovehjerte, så søvn blir oftest prioritert hos meg.
22. Banner du ofte? Nei, ikke ofte. Men jeg banner om jeg blir sint eller emosjonell eller påvirket av andre rundt meg som banner.
23. Hva er det lengste du har campet i et telt?
TO UKER! SAMMENHENGEDE! Sommeren 2012 dro hele familien på campingtur i telt i Europa i to uker. Det var mange fine stunder altså, men det blir nok telt etter to uker for å si det sånn.


Meg i telt i Belgia sommeren 2012. Jeg forsøkte å holde humøret oppe ved å lage kollasj i skoledagboken min, men jeg husker at jeg var sykt lei av teltlivet her.

24. Hvor mange søsken har du?
To brødre og en søster. Alle er eldre enn meg.

25. Hva slags utdannelse har du? Ungdomsskole og snart fullført Videregående (FORHÅPENTLIGVIS. UVS is killing me)
26. Hvor mange steder har du bodd? Jeg har bodd i Eiksund hele mitt liv.
27. Hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med? Bena mine kanskje? Og øynene mine.
28. Hvilken kroppsdel er du minst fornøyd med? Tjaa. Nesa mi har jeg aldri likt. Men jeg er i det hele tatt veldig glad for at kroppen min fungerer og passer på meg.
29. Er det viktig å feire bursdager? JAAA! Men bare om man selv har lyst, selvfølgelig.



Et fint minne fra min 18 års dag!


30. Har du tatt vare på klesplagg fra da du var liten?
Mamma har helt sikkert. Men jeg tror ikke jeg har.
31. Nevn én ting som er irriterende med å blogge? Ingenting. Jeg stresser ikke med å blogge, så da blir det ikke irriterende.

32. Hvor mange glass vann drikker du hver dag? Jeg drikker mye vann faktisk. Jeg pleier å fylle på hvertfall to flasker på vannautomaten på skolen hver dag. Vann er viktig!
33. Når legger du deg om kvelden? Jeg legger meg som regel mellom midnatt og klokken ett. Men det blir dessverre ofte senere også. Livet på VGS.
34. Favorittfag på skolen? Engelsk. OG FRIMINUTT.
35. Potetgull eller smågodt? Potetgull. Jeg elsker potetgull.


36. Siste filmen du så? This is England.
37. Det mest romantiske du har gjort? EH. Jeg har egentlig aldri gjort noe romantisk for jeg har aldri hatt kjæreste.
38. .Den perfekte vertinnegaven er? Jeg er så og si aldri på fest/i middagsselskap så jeg vet ikke. Godt humør? Eller  blomster kanskje. Blomster er fint.
39. Hvor gammel er pappaen din? Han er 52.



Mamma og pappa på cafe i 2012

40. Har du vært i avisen? Ja, mange ganger. Men terskelen er lav for å komme i vikebladet, så ikke tenk på det.
41. Et sitat du liker?  "I said to the sun, ‘Tell me about the big bang.’ The sun said, ‘it hurts to become.”
42. Hvilken farge liker du best på neglene? Jeg lakkerer nesten aldri neglene. Jeg vet ikke. Spør Ågot, hun har alltid så fine negler!
43. Hvem er forbildet ditt? Ååå. Jeg elsker Marilyn Monroe! Hun var så utrolig levende, hun gløder rett og slett. Hun er så utrolig interessant, fordi alle ser forskjellige ting i henne. Hun hadde så mange lag, så mange sider. Hun var et lys. Jeg leser alt jeg kan om henne og ser alle dokumentarer.



44. Er du forfengelig?
Nei. Jeg var mer forfengelig før. Eller, hvertfall mer opptatt av hvordan jeg så ut.
45. Finnes det noe du virkelig har lyst til å gjøre, men ikke har hatt mulighet, tid eller råd til? Masse. Jeg har for eksempel alltid hatt lyst til å prøve skuespill, men det har vært lite/ingen tilbud om det i kommunen i oppveksten.
46. Har du vært gift eller forlovet? Nei.
47. Hva kjøper du helst: klær, vesker eller sko? Haahhahah, sko. Jeg har alt for mange sko. Jeg har over 20 par høyhælte sko som jeg nesten aldri får brukt. Men jeg måtte jo bare ha dem, sko er så fine!


48. Føler deg ung eller gammel for alderen?
Kanskje litt gammel? Ofte tenker jeg at jeg er kjedelig når det kommer til drikking og festing for eksempel. Skulle ønske jeg kunne synes det var gøy å  feste, men jeg blir bare stressa av det.
49. Hvilke uvaner har du? Jeg er utrolig treig til å svare på meldinger, jeg utsetter ting, jeg lar meg styre av følelsene mine, jeg roter.
50. Hva skal du gjøre når du er ferdig med å svare på alle spørsmålene? Sove!

No comments:

Post a Comment