Sunday 23 November 2014

Paris dag 1

På Fredag sto jeg opp grytidlig (04:00) for å kjøre mot Vigra flyplass. Flyet vårt gikk
06:30, og snart satt mamma, pappa og jeg på flyet mot Paris og så på soloppgangen utenfor vinduet.


Vi kom frem til Paris circa i 10-11 tiden. Etter litt kluss med pappa sin bagasje kom vi oss til slutt frem til hotellet. Da hadde jeg mest lyst til å sove. Men pappa foreslo at vi skulle gå i 4 kilometer langs seinen inn mot sentrum. Det var jeg i utgangspunktet ikke så gira på, men vi hadde jo ikke kommet til Paris for å sove, så da gikk vi.


Etter hvert som vi gikk kom vi til Notre-Dame, den store katedralen i Paris:


På brua over til Notre-Dame er det tusenvis av mennesker som har hengt opp hengelås i brua. På hengelåsene har folk enten skrevet eller inngravert navnene sine. Og så tror jeg de kaster nøkkelen i elva.Et symbol på kjærlighet til hverandre.




Rett utenfor Notre Dame. Jeg synes det ser litt ut som Galtvort! Ååå, jeg venter egentlig fremdeles på brevet mitt fra Galtvort, jeg....



Inne i den store kateralen. Det er utrolig mange trurister her, men det er utrolig verdt det likevel. Notre Dame er en veldig vakker katedral.


I 5 tiden var Ragnhild ferdig på skolen, så da møtte vi henne og dro tilbake til leiligheten hennes.


Senere spiste vi middag på en helt grei restaurant. Så gikk vi og la oss, jeg hos Ragnhild og mamma og pappa på hotell.  Jeg sov utrolig godt den natten etter å ha vært våken i så mange timer.

Day 5: Something you miss.


Jeg savner svenske dyrefakta på baksiden av ZOO pastiller boksen! Vurderer å sende inn klagebrev til Malaco...

No comments:

Post a Comment