Saturday 30 March 2019

When u are hugging a tree u are hugging urself


Lørdag er fridag fra Ashtangayoga. Så i dag sov jeg lenge. Ingen alarm, bare guilt free snoozing.

I titida (ja, jeg er et biologisk b-menneske) sto jeg opp. Jeg lagde frokost. Quinoa og havregrøt, toppa med gulrotrasp, kokosblomstsukker og en dæsj smør. mm-m, veldig godt!

Etter en kjapp dusj satte jeg meg på 21 buss/17 trikk på vei til Leela yoga. Her ble jeg med på en jivamukti time.



Ashtanga er og blir min hovedpraksis, men jeg elsker alle typer yoga. Jivamukti er en av mine favoritter utenfor ashtanga. Jeg elsker at det er fokus på filosofi, chanting, meditasjon og spiritualitet i tillegg til en fysisk krevende asanapraksis.

Jeg elsker min nye, fargerike yogatights også. Den gjør meg glad:



Etter yogatimen tenkte jeg å ta meg en tur til Sognsvann. Men det begynte å regne sånn, så jeg dro hjem og tok en nap i stedet. God Lørdag.




I Shavasana av Jivamuktitimen spillte denne sangen. Såå nydelig. Ram Dass snakker over et fredelig lydspor. Jeg fikk helt tårer i øynene der jeg lå. Vakkert. Skikkelig sjelfull. Om hvordan naturen og menneskene og verden egentlig er.... ja, you guessed it, yogaklisjeen - oneness!

Men det er fint da, yogaklisjeen, enhet. Når du føler enhet inni deg da gir yoga mening, og du gror fra hjertet og ut <3

No comments:

Post a Comment