Monday 16 February 2015

LONDON 2015 - Torsdag 12.02.15.


Torsdag morgen dro vi til Imperial War Museum, som dere ser på bildet over. Dette er et museum med utstillinger fra første og andre verdenskrig. Ganske så interessant.


Etter at vi hadde vært på museumet, gikk vi videre til Trafalgar Square. Dette er en stor plass i London bygget til minne om slaget ved Trafalgar i 1805.



Meg og Idunn ved fontenen ved Trafalgar Square (med en stor, blå hane i bakgrunnen, hahaha)


Etter Trafalgar Square var det nok en gang fritid. Jeg, Merima og Idunn bestemte oss for å dra til National History Museum, som dere ser på bildet over.



National History Museum er et utrolig vakkert museum. Bygningen i seg selv er så fin, man får nesten litt Galtvortfølelse av å være der.




En stor, gammel del av en trestamme. Dette synes jeg er utrolig fascinerende. Det er så fint å tenke på at tre kan vokse til å bli flere tusen år gamle! Tenk om tre kunne snakke, alle historiene de kunne fortalt.




Det som var litt synd på National History Museum var at vi ikke helt fant fram. Så vi fikk nesten bare sett steinavdelingen. Vi forsto først hvor de andre avdelingene var rett før vi skulle gå. Det var jo ganske dumt siden noen av de andre avdelingene har dinosaurskjelett. DINOSAURER liksom! Men steinavdelingen er kul den altså, hahah, jeg skulle bare ønske vi fikk sett litt mer av museumet. Så National History Museum er garantert et sted jeg skal tilbake til om jeg skal til London igjen.

Og P.S. National History Museum er GRATIS
❤. Et godt tips til de av dere på budsjett.


Etter National History Museum dro hele klassen for å spise på Friday's, og etter det var de fleste av oss så slitne at vi dro tilbake til hotellet.

På hotellet begynte vi å pakke siden vi skulle reise tilbake til Norge dagen etterpå. Her ser dere Kristina med alt hun har shoppet før hun pakket det ned i kofferten:


Hahahahahah, SÅ fornøyd!

No comments:

Post a Comment