Friday 5 September 2014

Vegetarianer?










Jeg eier ingen av disse bildene

En ting som jeg har tenkt på i circa et år nå, er å bli vegetarianer. Det er mange grunner til at jeg ønsker å bli vegetarianer.

P.S. før du begynner å lese. Dette er MINE meninger og synspunkt. Jeg respekterer at andre har andre meninger enn meg, og jeg håper du vil gjøre det samme. Om noen er uenige med meg, så er det helt greit.

Grunner til at jeg vil bli vegetarianer:

- Jeg tror på at dyr er akkurat like verdifulle som mennesker. 
- Jeg elsker dyr. Og jeg synes det begynner å bli for vanskelig å si at jeg elsker dyr, samtidig som jeg spiser dem. Det føles ikke riktig for meg.
 
- Jeg synes det er grusomt å tenke på at jeg spiser et vesen som en gang var levende og følte på samme måte som jeg gjør.
- Jeg liker ikke kjøtt så godt lenger. Jeg synes ikke det smaker godt. Dessuten synes jeg ofte kjøtt føles tungt og vanskelig å fordøye.
- Jeg tror ikke det er bærekraftig å spise så mye kjøtt som vi gjør i dag. Vi har ikke nok kjøtt i verden til å mette forbruket.
- Jeg tror at det å bli vegetarianer vil utfordre meg til å eksprimentere mer i matveien.
- Jeg tror det er veldig sunt og bra for kroppen min å ha et vegetarisk kosthold.

Jeg har spist kjøtt hele livet, og har trivst med det. Men nå tror jeg det er på tide med en forandring. Hvem vet, kanskje fungerer det å være vegetarianer for meg, og kanskje ikke. Jeg har hvertfall veldig lyst til å prøve!


No comments:

Post a Comment