Tuesday 29 July 2014

Tusen takk for at du var god mot meg


bildekilde


Dette innlegget skriver jeg til deg, du kjære kunde som var i butikken i dag formiddag.

Det hadde vært en hektisk dag, og jeg følte meg litt nedfor der jeg sto i kassa og scannet varer så fort jeg bare kunne. Man skal jo være så effektiv som mulig, mange har dårlig tid, det er lett å bli stressa.

Plutselig var du der. Og det var så tydelig at du var til stede, du hadde tid, det du sa kom innenfra. Du så rett på meg med blå øyne, du smilte, du spurte, og du var interessert i svaret mitt:

"are you having a good day?" spurte du.

"i'm having an okay day" svarte jeg.

"are you having a good day?" spurte jeg tilbake.

"Ofcourse!" svarte du, "every day is a good day, life's too short, you know!"

Og det var ikke bare noe du sa, det var ikke tomprat, du var genuin. Du mente at hver dag var verdifull, det var din livsfilosofi, jeg kunne se det på hele deg.

Du tjente absolutt ingenting på å være hyggelig mot meg, men du var det likevel. Tenk at slike som deg finnes, jeg blir så varm i hjertet!

Jeg vet at du mest sannsynelig ikke kommer til å lese dette, og om du gjør det, så kommer du ikke til å forstå så mye av det. Men jeg vil likevel benytte denne anledningen til å si:

Tusen hjertelig takk!

Tusen takk for at du tok deg tid til å se meg. Tusen takk for at du tok deg tid til å spørre om hvordan dagen min hadde vært. Tusen takk for at du tør å være positiv i en negativ verden.

Det skal så lite til, men det betyr så utrolig mye.

No comments:

Post a Comment